-پاسخ آیت الله سیستانی درباره لباس مشکی در محرم وصفر
-پاسخ آیت الله خامنه ای درباره افطار کردن با تربت امام حسین علیه السلام
-دست زدن همراه با شادي و خواندن و ذكر صلوات بر پيامبر اكرم و آل او(ص) درجشن هايي كه به مناسبت ايام ولادت ائمه(ص) و اعياد وحدت و مبعث برگزار مي شود چه حكمي دارد؟ اگر اين جشن ها در مكانهاي عبادت مانند مسجد و نمازخانه هاي ادارات و يا حسينيه ها برگزارشوند، حكم آنها چيست؟
-پاسخ آیت الله شبیری زنجانی درباره جشن عروسی در ماه محرم وصفر
-پاسخ آیت الله مکارم شیرازی درباره اصلاح و آرایش در ماه های محرم و صفر
-پاسخ آیت الله روحانی درباره جنگ عایشه با امیرالمؤمنین (علیه السلام) از همه گناهان بدتر بود
-پاسخ آیت الله جوادی آملی درباره نماز روز عید غدیر
-پاسخ آیت الله جوادی آملی درباره نماز عید غدیر
-پاسخ آیت الله حکیم در باره افضل بودن حضرت علی علیه السلام از بقیه ائمه وپیامبران
-پاسخ آیت الله وحید خراسانی درباره سیگار کشیدن در ماه رمضان

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:7862 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:5

دختري بيست و سه ساله هستم و سه خواهر ديگر دارم و تبعه كشور افغانستان هستم. عرف ما نميپسندد كه دختر بيش از هجده سال در خانه پدر بماند. از اين رو از طرف اجتماع و خانواده تحت فشار هستيم. تاكنون يك خواستگار هم نداشتهايم كه مناسب باشد. ما را در اين مسئله ياري نماييد.



با توجه به اين كه شما و خواهرانتان تبعه كشور افغانستان هستيد، به طور طبيعي خواستگارانتان از همميهنانتان ميباشند. متأسفانه از آن جايي كه مهاجران افغاني در يك شهر و منطقه متمركز زندگي نميكنند، مسئله شناخت افراد مشكل شده است، ولي با اين حال نزديكان و فاميل بايد نقش واسطه در ازدواج را به عهده بگيرند. راهي مطمئنتر از اين وجود ندارد. هر كاري بايد از طريق اسباب خود انجام گيرد. البته همه كارها بايد با عنايت پروردگار صورت پذيرد.

بر اين اساس استمداد از پروردگار و توكل به او، در حل مشكلات كارساز است. البته توجه داشته باشيد خداوند از طريق اسباب مسائل را حل ميكند. با توجه به اوضاع كنوني، پدر و مادرتان و مردم (كه خود در همين شرايط) به سر ميبرند، نيز با توجه به جنگهايي كه واقع شده و بسياري از مردان كشته شدهاند) وضعيت شما را درك ميكنند و ميدانند اگر بيش از هيجده سال در خانه پدر ماندهايد، تقصيري نداشتهايد. اين يكي از تبعات مهاجرت است كه كسي را نميتوان بر آن ملامت كرد.

همان گونه كه تاكنون صبر پيشه كرده و رضايت خانواده را تحصيل نمودهايد، از اين به بعد نيز در اين راه ثابت قدم باشيد. از خداوند كمك بخواهيد و ارتباط خود را با دوستان بيشتر كنيد. در اين باره، نقش مادر بسيار مهم واساسي است. او ميتواند دختران خود را به ديگران معرفي كند. در مراسم مذهبي به همراه مادرتان شركت كنيد و از اين طريق خواستگاران مناسب را جلب نماييد.

از خداوند منان موفقيت شما و برآورده شدن خواستهتان را آرزومنديم.









مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.